نوشته شده توسط : آس چارتر

مرکز خرید مدرن الهیه تهران

مرکز خرید مدرن الهیه از دیگر مراکز خرید گران قیمت تهران می باشد، مرکز خرید مدرن الهیه در یک مجتمع یازده طبقه ای قرار گرفته که فقط دو طبقه‌ از این ساختمان به فروشگاه و مرکز تجاری اختصاص یافته است، و به تازگی نیز در طبقه پنجم مرکز خرید مدرن الهیه که به طبقه‌ ی رویال معروف است چند بوتیک، جواهرفروشی، کافی ‌شاپ و رستوران لوکس قرار گرفته، این مرکز خرید دارای فروشگاه ‌ها به فروش عطر، ساعت، لوازم آرایش، لوازم ورزشی، شکلات دست‌ ساز و ... می باشد، که برندهای استفانو ریچی، لامبرود دپارک، مونت کارلو، رد والنتینو، پرومد و… را می توانید از این مرکز خرید تهیه نمایید، مرکز خرید مدرن الهیه علاوه بر رستوران و کافی ‌شاپ دارای پارکینگی با ظرفیت ۱۷۵ خودرو می باشد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس مرکز خرید مدرن الهیه: تهران، خیابان الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل خیابان گلنار



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

ویژگی های عمیق ترین استخر جهان

یکی از نقاط مثبت این استخر یادگیری شنا و غواصی در این استخر است که بسیار هیجان انگیز خواهد بود. هدف از این خدمت فراهم کردن شرایط استفاده برای همه حتی افرادی که شنا و غواصی بلد نیستند بوده است.
لازم به ذکر است این استخر از امن ترین استخرها می باشد که امنیت آن توسط ۵۶ دوربین حفظ می شود.
همچنین آب موجود در این استخر با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته و جدید که سازنده آن سازمان ناسا بوده است، از طریق اشعه ماورای بنفش تصفیه می‌شود. علاوه بر آن آب درون این استخر هر ۶ ساعت یک‌بار درون سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی و سیستم پیشرفته که برای تصفیه آب به گردش در‌می‌آید تا به‌طور کامل از آلودگی ها پاک شود.

شهر غرق شده دیپ دایو

یکی از هیجان انگیز ترین بخش های بزرگترین استخر جهان شهر زیر آب آن است. از نظر غواصان یکی از بخش های مفرح این استخر، گردش در این شهر و کشف نقاط جدیدی از آن می باشد. این شهر شامل ساختمانها، خیابانها، گاراژها و هرآنچه که در یک شهر یافت می شود، است.
اگر شما هم علاقه به ماجراجویی دارید با خرید بلیط چارتر لحظه آخری خارجی مشهد دبی از آس چارتر به این شهر بی نظیر سفر کنید و از دیدن خاص ترین سازه های بشری لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بهترین زمان بازدید از چالیدره

بهترین زمان برای رفتن به چالیدره شش ماه اول سال است که بهترین موقع است تا بتوانید نهایت لذت را ببرید. البته این را هم بگوییم که چالیدره همه روزه باز است و شاید در تعطیلات کمی زمان ان تغییر کند.در فصل سرما چالیدره، غواصی را ارائه نمی کند.

چالیدره پارکینگ اختصاصی دارد که تمام مسافران و بازدیدکنندگان می توانند وسیله نقلیه خود را با خیال راحت پارک کنند. در ادامه با آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط چارتری همراه باشید.

اگر قصد دارید سری به چالیدره بزنید پیشنهاد می کنیم خصوصا در هوای سرد در ارتفاعات کوه های چالیدره چایی نوشیدن را حتما امتحان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بازار نوشهر

بازار رفتن یکی از تفریح هایی است که  وقتی به مسافرت می روید نمی شود از ان گذشت. بازار های نوشهر هم در ان دسته ای است که پر از حس خوب زندگی است و می توانید لحظات بسیار خوشی در انجا داشته باشید. انواع سبزی ها و ماهی های خوب را می توانید از بازار تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما این است خرید بلیط لحظه اخری چارترمشهد نوشهر را بگیرید و از این بازار دیدن کنید.

دریاچه اویدر

به دریاچه اویدر، ابیدر هم گفته می شود. این دریاچه که یک سد خاکی است و درون ان دریاچه جاخوش کرده است. درون دریاچه قایق وجود دارد و شما می توانید از ان استفاده نمایید. همچنین فضایی برای پارک کردن ماشین هم در نظر گرفته شده است. اگر قصد سفر به نوشهر را دارید می توانید بلیط خود را گرفته و از این دریاچه دیدن کنید. این مکان به حدی زیبا است که باعث می شود عکس یادگاری هم با ان بندازید.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

بهترین کشورها برای سفر در تابستان

برای ما ایرانی ها تابستان ها یکی از فصولی است که بخاطر تعطیل بودن مدارس به سه ماه تعطیلی معروف است، به همین خاطر بیشتر خانواده ها برای تفریح و در آوردن خستگی از تن و فرار از گرمای تابستان تصمیم به مسافرت رفتن می کنند، سفر به شهرها و کشورهای مختلف از این رو برای رفتن به هر نقطه های شرایط اقتصادی و مسیر و آب و هوا یکی از مهمترین برنامه ریزی ها می باشد، که چه مسیر بنا به بودجه خود انتخاب کنند، در مقاله قبلی آس چارتر به معرفی چند شهر از بهترین مکان های برای سفرهای تابستانی پرداختیم در این مقاله به معرفی چند کشور با بهترین آب و هوا برای مسافرت های تابستانی خواهیم پرداخت. انتخاب یک کشور برای سفر در این فصل با توجه به سلیقه افراد و سرمایه آن ها متفاوت است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی تهران باتومی را به راحتی تهیه نمایید.

 استانبول

یکی از بهترین کشورها که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند، ترکیه می باشد، ایرانی ها به دلیل نزدیک بودن کشورمان به ترکیه و ارزان تر بودن هزینه های آن یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. این کشور دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است. استانبول و آنتالیا در بین ایرانی ها طرفداران زیادی دارد، که هر کدام از این شهرها دارای جاذبه های تفریحی، توریستی و گردشگری بسیار زیادی را داراست، ترکیه علاوه بر شهرها جزایر زیادی نیز دارد، مراکز خرید کم‌نظیر، سواحل بی نظیر، دریای مدیترانه، دامنه رشته کوه های تاروس، تفریحات ساحلی، آب و هوای بسیار دلپذیر این کشور را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است. از مهم ترین جاذبه های این کشور می توان به مسجد سلطان احمد، منطقه سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، آنیت کابیر، موزه تمدن آناتولی، مسجد حاج بیرم، موزه آنتالیا، ترمسوس، ساحل کاپوتاس، مسجد عزیزیه، آرامگاه مولانا، باغ پروانه قونیه، مسجد و مقبره شمس اشاره کرد، لازم است بدانید بهترین دمای ایده آل در استانبول در طول ماه جولای است که میانگین دما 28 درجه سانتیگراد است و بهترین زمان برای گشت و گذار در این شهر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاذبه های دیدنی در اطراف پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل‌ها یکی از جاذبه های دیدنی در قشم که از دیدن و تفریح در آن لذت خواهید برد، اما در کنار و نزدیکی این پارک جاهای دیدنی دیگری مانند: دره ستارگان، گورستان تاریخی روستای تم سینیتی، غار خربس قشم و جزیره ناز و کلوپ غواصی قرار دارد. که می توانید سری به این مکان های دیدنی بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید. با تهیه بلیط چارتر ارزان مشهد قشم از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

دره ستاره گان قشم

دره ستاره گان یکی از جاذبه های دیدنی در قشم می باشد که قدمت آن مربوط به دوره زمین شناسى و در حدود ۲ میلیون سال است. دره ستاره ها در واقع یک ناحیه فرسایش یافته از سوى آب هاى سطحى، رگبارهاى فصلى و تندبادها است، این دره شامل مخروط ‌های نوک ‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می باشد و لایه و حفره‌های متعددی در درون هر ستون وجود دارد، تندیس‌های این دره به اشکال مختلفی از فیل و تمساح تا عقاب و... به نظر می ‌رسند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست، همچینین در شب شما می توانید ستارگان را در نزدیکی خود احساس کنید و از دید آنها لذت ببرید.

آدرس دره ستاره گان: جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

آلو بخارا مشهد

از خوشمزه ترین سوغاتی های پر خاصیت مشهد آلو بخارا می باشد که در شهر خرو در اطراف مشهد تولید وکشت می شود، این آلو بخار دارای کیفیتی بی نظیری می باشد که می توانید بعنوان بهترین سوغاتی آن را از مشهد تهیه نمایید.

کشک خشک مشهد

کشک خشک از خوشمزه ترین سوغاتی های لذیذ مشهد که آنرا می توانید از فروشگاه ها و مغازه های سرتاسر مشهد و اطراف حرم در انواع مختلفی همچون رشته ای، مشتی، قیفی، دو سر پیچ و گرد تهیه کنید. جالب است بدانید این کشک ها دارای طعم هایی نظیر زیره ، قره قوروت ، موسیر می باشد.

جیلی بیلی مشهد

جیلی بیلی از دیگر سوغاتی های مشهد که از خوراکی های پرطرفدار برای کودکان می باشد، این خوراکی آب نبات های رنگی با طعم های متفاوت می باشد که در مشهد به جیلی بیلی معروف می باشد.

ترشی مشهد

در آخر مقاله به معرفی ملس ترین و خوشمزه ترین سوغاتی مشهد می پردازیم، ترشی مشهد خوشمزه ترین نوع ترشی که در ایران معروف می باشد و طرفداران زیادی دارد، این ترشی از ترکیب گوجه فرنگی، گل کلم، هویج، کرفس، سبزیجات معطر، انواع ادویه تهیه  می شود و این ترکیب را با آب گوجه و سرکه ترکیب می شود که دارای طعم مختلف می باشد، در این ترشی از ادویه ها وسبزیجات معطر نیز استفاده می شود.با اس چارتر بلیط هواپیما تهران مشهد را رزرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

لار تنها شهر بدون کوچه در خاورمیانه!

بدون شک اسم لار یا لارستان را شنیده اید اما شاید چیزی از این شهر ندانید در این مقاله می خواهیم شما را با شهر لار کاملا اشنا کنیم پس اگر قصد سفر به این شهر را در اینده ای نزدیک دارید با ما همراه باشید همچنین شما می توانید بلیط هواپیما و خرید بلیط چارتر تهران لار را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

 مکان های دیدنی سمنان را بشناسید

اگر قصد دارید ایرانگردی کنید و دنبال یک شهر متفاوت هستید پیشنهاد ما سمنان شهر کویری که جاذبه های گردشگری و تاریخی  زیادی دارد می باشد، در این مطلب از اس چارتر قصد داریم مکان های گردشگری سمنان را به شما معرفی کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری رشت تهران خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

درباره سمنان

شهمیرزاد

در 24 کیلومتری شهر سمنان به منطقه ی خوش اب و هوایی خواهید رسید که نام ان شهمیرزاد است، این منطقه از لحاظ خوش اب و هوایی شبیه به دربند تهران است.

چشمه علی دامغان

در قسمت شمالی دامغان چشمه علی قرار دارد که بسیار مناسب برای تفریح و گردش خصوصا در فصل تابستان است، فصل تابستان به دلیل  گرمای زیادی که  دارد پاتوق گردشگران و مسافرانی است که از شهر های مختلف به اینجا سفر می کنند. چشمه علی دامغان شامل 50 چشمه است که اب شهر دامغان هم از اینجا تامین می شود و سالانه نزدیک به 30 میلیون متر مکعب اب به سمت دشت دامغان سرازیر می شود. شما می توانید بلیط هواپیما چارتر بندرعباس تهران را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

 

برج چهل دختران

از جاذبه های دیگر سمنان که بسیار قدیمی است برج چهل دختران است، اگر از سمت جاده دامغان به سمت سمنان حرکت می کنید این بنا را که مربوط به دوران سلجوقی است می توانید ببینید. طبق گفته هایی که از اهالی شده است برج چهل دختران از جنس خشت و گل به دست چهل دختر که از تعلقات دنیوی دست کشیده اند احداث شده است.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تهران شهری بزرگ و پرهیاهو است که با شلوغی و سروصدای زیاد خود مجالی برای تفریح به ساکنان خود نمی‌ دهد. اما این شهر وسیع با داشتن دیدنی‌های زیاد، می‌تواند مکانی بسیار لذت بخش و جالب باشد. یکی از دغدغه های بزرگ برای خانواده ها این است که برای سرگرمی و تفریح کودکان چه امکان تفریحی و جاهای دیدنی مناسب است و حتی کودکان امروزی در خانه های کوچک و آپارتمانی نمی توانند مانند بچه های قدیم جست وخیز داشته باشند و از این رو برای رشد جسمی و ذهنی نیاز به تفریح و سرگرمی دارند، از این رو آس چارتر در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی تهران برای کودکان می پردازد. با تهیه بلیط هواپیما اصفهان تهران چارتر از سایت آس چارتر به راحتی سفر کنید.

موزه عروسک‌های ملل تهران

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در تهران که کودکان به آن علاقه زیادی دارند، موزه عروسک های ملل می باشد، موزه عروسک‌های ملل از جذاب ‌ترین موزه‌های تهران است و آن را می ‌توان خانه ‌ای برای تمامی عروسک‌های جهان دانست. این موزه شامل دو طبقه است، که در طبقه اول این موزه بیش از 2500 قطعه عروسک از کشورهای افغانستان، چین، عرب، تاجیک و اتریش وجود دارند، که شامل عروسک‌های دست ‌ساز، عروسک‌ های کارخانه‌ ای و نمایشی است. طبقه دوم نیز شامل عروسک‌های قومی ایران و عروسک‌ های تاریخی ایران می باشد که به معرفی اقوام، قصه‌ها و افسانه‌ها می ‌پردازد. در این بخش عروسک‌هایی طبقه اول این موزه، عروسک‌های ملل و طبقه دوم آن عروسک و فرهنگ ایران نام دارد که تاریخ، فرهنگ، رسوم، پوشش، هنر و صنایع دستی از موضوعاتی هستند که اقوام مختلف ایرانی درباره آن با زبان عروسک‌ها سخن می‌ گویند. موزه عروسک‌های ملل می ‌تواند مکانی جذاب برای گشت وگذار کودکان باشد.

ساعات بازدید از موزه عروسک های ملل: ساعت بازدید از موزه عروسک‌های ملل ایران، روزهای جمعه و پنج‌ شنبه از ساعت 11 صبح الی 18 عصر می باشد.

آدرس موزه عروسک های ملل: تهران، دروازه دولت، اول سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2

تالار هنر کودکان تهران

تالار هنر یکی از جاهای دیدنی در تهران که برای کودکان جذابیت زیادی دارد، تالار هنر در دهه ۱۳۴۰ و برای اجرای باله ساخته شد، اما به تئاتر سنتی و سیاه بازی اختصاص پیدا کرد. در ۱۰ سال اخیر تالار هنر به کانون نمایش عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌های عروسکی و کودک اختصاص پیدا کرده‌ است. در تالار هنر هر روز برای کودکان و نوجوانان نمایشی روی صحنه می ‌رود. شنیدن قصه و دیدن نمایش برای کودکان لذت ‌بخش و در پرورش خلاقیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است، جراهای این فضای تئاتری مختص گروه سنی کودک و نوجوان است.

آدرس تالار هنر: تهران خیابان مفتح، ضلع جنوبی ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده

دلفيناريوم برج ميلاد تهران

یکی از سرگرمی ها و تفریحات پر هیجان برای کودکان که بسیار لذت بخش است و دلفیناریوم برج میلاد می باشد، دلفیناریوم یکی از پر طرفدار ترین بخش های برج میلاد است. می توان گفت که نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه می باشد. در این استخر آبی بزرگ دو دلفین و یک شیر دریایی زندگی می‌ کنند. آنها در سانس های مختلف برای گردشگران و بازدید کنندگان حرکات آکروباتیک انجام می دهند و باعث سرگرمی‌ می ‌شوند. کودکان می توانند با دلفین ها عکس بگیرند و حتی می توانند با آن ها با قایق و بدون قایق شنا کنند.

آدرس دلفيناريوم برج ميلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

تفرجگاه امام قنبر

در میان ارتفاعات الله‌اکبر در نزدیکی روستای داغدار تفرجگاهی بنام تفرجگاه امام قنبر وجود دارد، این منطقه دارای جاذبه های دیدنی، چشم‌اندازها و مناظر طبیعی بسیار زیبا، درختان سرسبز و بلند، نهرها و رودخانه ‌ای جاری با آب زلال و خنک می باشد، از جذاب ترین جاذبه های دیدنی و تفریحی با خواص درمانی در این منطقه وجود چشمه های آب گرم معدنی با خواص درمانی با ارزش است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با تهیه بلیط هواپیما ارزان شیراز مشهد از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 بقعه علامه شهرستانی

شهرستان درگز زادگاه بزرگان زیادی بوده است از جمله علامه بزرگ شهرستانی مه دراین شهر زندگی می کرده است، این علامه به علوم فقه، فلسفه، حدیث و تفسیر واقف بوده است و در میان مردم شهرستان درگز از احترام خاصی برخوردار بوده است، به همین دلیل آرامگاهی برای وی در این شهرستان ساخته شده که بنای آن از لحاظ معماری قدیمی خود دارای ارزش بسیار زیادی می باشد و هم اکنون این آرامگاه یکی از مکان های زیارتی و دیدنی محبوب در این شهرستان بشمار می رود.

دره چهلمیر

یکی از عمیق ترین دره های دیدنی و جذاب منحصربفرد در شهرستان درگز دره چهلمیر می باشد این دره معروف یکی از تفرجگاه های مردم درگز می باشد، دره چهلمیر در بخش شرقی پارک ملی تندوره قرار دارد. این دره بخاطر جاذبه های دیدنیو طبیعی چشم نوازش و آب و هوای دلپذیرش در تابستان ها میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران می باشد.

 قبرستان گبر‌ها

از آثار تاریخی دیگر در شهرستان درگز که قدمت آن به قرن ششم تا نهم هجری و دوران حکومت ایلخانی باز می گردد، قبرستان گبر‌ها می باشد. این قبرستان کهنه و تاریخی متعلق به زرتشتیان و مغ ها بوده است که به آنها گبرها گفته می شده است. در زمان حکومت ایلخانان عده ای زرتشتیان به این شهر مهاجرت می کنند و در روستاهای جلفا و خیر آباد مرکزی و پالکانلو ساکن می شوند و در نزدیکی محل سکونت خود بر روی تپه ای این قبرستان را می سازند که اکنون به یکی از جاذبه های باستانی و دیدنی در این شهر تبدیل شده است.

پارک ملی تندوره

از مناطق دیدنی درگز که علاقه مندان زیادی دارد، پارک ملی تندوره می باشد، که سالانه میزبان تعداد زیادی طبیعت دوست و گردشگر و علاقه مندان به محیط زیست و جانوران می باشد، پارک ملی تندوره بیست و سومین پارک ملی کشور است تندوره در شمال استان خراسان و نزدیک مرز ترکمنستان قرار دارد، در این پارک ملی که تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد وحشی نظیر قوچ، میش، کل و بز و گرگ، گراز و شغال زندگی می کنند، علاوه بر این جانوران دیدنی این منطقه دارای جاذبه های شگفت انگیزی از جمله نمونه ‌های برجسته طبیعی و منحصر به فرد از کوهستان ها، صخره ها، تپه ماهورهای متعدد و دره ‌های عمیق با شیب زیاد و پوشش گیاهی متنوع می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 14 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

غذاهای محلی جنوب

مردم جنوب به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروفند؛ آ‌ن‌ها با غذاهای محلی جنوب که خوش‌طعم و خوش‌عطر هستند ، همیشه میزبان مسافرینی که بلیط هواپیما چارتر اهواز دارند ، هستند. در این مقاله ، به غذاهای محلی جنوب کشور و غذاهای محلی خوزستان می پردازیم که توصیه می شود در سفرهای خود به جنوب کشور حتما از آن استفاده کنید پس در این مقاله با آس چارتر همراه باشید .

 قلیه ماهی

بدون شک با شنیدن نام غذاهای جنوبی ذهن‌ شما هم به سمت قلیه ماهی می‌رود؛ این غذا واقعا خوشمزه است. البته قلیه ماهی واقعی را هرجا نمی‌توان امتحان کرد. خوردن این غذا از دست آشپزان ماهر جنوبی طعم دیگری است. رب انار، سبزی قلیه (شنبلیله، گشنیز) پیاز، فلفل، نمک، تمبر هندی، سیر و ادویه جات مواد اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند ولی درست کردن قلیه ماهی کار هر آشپزی نیست . اگر بلیط چارتری آبادان گرفتید حتما دستورپخت و راز خوشمزگی قلیه ماهی را از مردم این دیار بپرسید.

ماهی صبور

ماهی صبور میان غذاهای محلی جنوب کشور طرفداران بی‌شماری دارد. آن‌ها این ماهی را روی آتش کباب و اغلب آن را با نان میل می‌کنند و یکی از غذاهای اصلی این خطه ماهی صبور است. برای اینکه این ماهی طعم بهتری بگیرد و روی آتش نسوزند، مقداری سبزی ماهی، تمبر هندی، رب، سیر و ادویه‌جات را روی شکم آن می‌ریزند و بسیار طعم بی نظیری دارد. امتیاز ویژه این غذا سالم بودن آن است؛ چراکه با هیچ روغنی سرخ نمی‌شود و کاملا به صورت کبابی طبخ می شود .

سمبوسه

سمبوسه در سراسر ایران پرطرفدار است و بسیار پخته می‌شود. اما سمبوسه جزءغذاهای محلی خوزستان است و سپس به سراسر ایران راه پیدا کرد. نان لواش، گوشت، سبزیجات معطر، سیب‌زمینی و ادویه‌جات از جمله مواد اصلی این غذا هستند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

سعدیه شیراز

شیراز شهر گل و بلبل شهر باغ های سرسبز شهر شعر و ادب، شهر شعرای نامی شهر تاریخی ایران که با جاذبه های دیدنی فراوانش سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند، این شهر تاریخی در هر گوشه ی خود از گذشته های دور آثار ارزشمندی از گذشته های دور دارد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی شیراز یعنی سعدیه شیراز می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران شیراز را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

 

معرفی سعدیه شیراز

مشرف الدین مصلح شیرازی معروف به سعدی شیرازی، یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان توانمند ایرانی قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال 585 هجری قمری در شیراز متولد شد، و در همان کودکی پدرش را از دست داد، وی به فراگیری علم و دانش بسیار علاقه داشت، و از کودکی به مکتب رفت و به آموختن پژوهش، دین و دانش پرداخت. اما بخاطر اوضاع نابسامان ایران در پایان دوران سلطان محمد خوارزمشاه و حمله سلطان غیاث‌الدین خوارزمشاه، به شیراز وی تصمیم گرفت که شیراز را ترک کند، وی از سال 1126 میلادی جهانگردی خود را برای آموختن علم و دانش آغاز کرد و به شهرهای مختلف خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، حبشه، مصر و شمال آفریقا سفر کرد. این سفر 30 سال به طول انجامید و او دو اثر با ارزش  گلستان و بوستان از خود برجا گذاشت که تمام حکایات سفر خود را نیز در این کتب ارزشمند آورده است، حکایت‌هایی که سعدی در گلستان و بوستان آورده‌ است، نگرش و بینش او را نمایان می‌ کند. وی سرانجام در سال 691 هجری قمری در ایران از دنیا رفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معروف ترین هتل‌ های کرمان

هتل شهباز کرمان

اقامتگاه سنتی شهباز در سال ۱۳۹۷ با بافت قدیمی و قدمتی که به دوران قاجاریه باز می‌گردد، به‌ عنوان یک اقامتگاه سنتی در شهر کرمان افتتاح شده است. این اقامتگاه دارای یک‌طبقه و ۵ اتاق با ظرفیت ۱۶ تخت است. با داشتن پرسنل مجرب و آموزش‌ دیده، این اقامتگاه با افتخار آماده است تا از شما مهمانان گرامی دریافت کند.

موقعیت ایده‌آل این اقامتگاه، امکان دسترسی آسان به اماکن دیدنی مانند بازار بزرگ، حمام گنجعلی خان، کاروان‌سرای وکیل و باغ هرندی را برای مهمانان فراهم می‌کند. این اقامتگاه با ظرفیت لابی ۴۰ نفر، رستوران با ظرفیت ۳۰ نفر و پارکینگ ندارد، اما اینترنت رایگان (محدود) را به مهمانان ارائه می‌دهد. از طراحی سنتی و فضای داخلی این اقامتگاه می‌توان به‌عنوان یک مکان دلنشین و آرام برای اقامت در شهر کرمان یاد کرد.بلیط هواپیما تهران کرمان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

هتل سنتی متولی باشی کرمان

خانه‌باغ سنتی متولی باشی که در سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ هجری قمری در دوره حکومت محمدشاه قاجار در شهر ماهان استان کرمان بنا شده، از سال ۱۳۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردیده است. این ساختمان تاریخی در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان هتل باغ شروع به کارکرد. با ظرفیت ۲۲ نفر و تعداد ۶ اتاق در دوطبقه بدون آسانسور، این هتل باغ از مجموعه‌های خاص و سنتی شهر کرمان است.

اتاق‌های این هتل باغ، به علت ثبت جهانی بودن، بدون سرویس بهداشتی، حمام و تلویزیون هستند. مهم‌ترین نکته در استفاده از این امکانات، نیاز به مراجعه به لابی و راهروهای مشترک است. این هتل باغ دارای ۸ واحد است و از امکاناتی همچون رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، پارکینگ با ظرفیت ۱۰ خودرو (رایگان) و اینترنت رایگان (با تعرفه هتل) برخوردار است.

میزبانی از مهمانان در این خانه‌باغ باتوجه‌به طراحی سنتی و فضای دلنشین آن، تجربه‌ای خاص از اقامت در مکانی با ارزش تاریخی و فرهنگی را فراهم می‌آورد



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

خانه کوزه کنانی

خانه کوزه کنانی ورودی ان هشتی بوده است و بدنه ی اجری و تزئین کاری شده دارد این خانه از بناهای ارزشمند و مهم مشهد است که در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فرهنگسرای بهشت

این فرهنگسرا یکی از  100 بنای قدیمی در محله سراب مشهد بوده که اسم آن از سرآب قنات قریه سناباد برگرفته و بعدش نوغان تاریخی ترین محله شهر بوده است قدمت این بنا به 80 سال قبل باز می گردد که دبیرستان مستوفی اولین ساختمان این بنا بوده است و بعد ها یعنی در سال 1383 به فرهنگسرا تبدیل شده است و همچنین جالب است بدانید این بنا متعلق به دوران پهلوی است و در خیابان امام خمینی، خیابان جنت بهشت واقع شده و در فهرست اثار ملی ایران قرار دارد.

خانه مسکونی بلخاست

این خانه که یک اثر قاجاری می باشد صاحب ان شخصی به نام غلامرضا بلخاست ادعا دارد که قسمتی از بنای صفوی بوده است و البته بخش قاجاری بازسازی شده است این ادعا با توجه به برخی از قراین  از جمله نوع گچ کاری باقی مانده در بخشی از بنا تا اندازه ای قابل درک می باشد همچنین این خانه در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.شما می توانید بلیط چارتر خود را از سایت اس چارتر رزرو نمایید.

خانه وطن چی

خانه وطن چی مربوط به دوران قاجار است که در خیابان خسروی، جنب سرای عروس، طبقه دوم واقع شده است و همچنین این خانه هم در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه اردکانی

از خانه های معروف که در مشهد قرار دارد می توان به خانه اردکانی اشاره نمود که در اواخر دوره قاجار ساخته شده است و در منطقه مرکزی مشهد یعنی نزدیکی حرم قرار دارد این خانه هم مانند سایر خانه ها در تاریخ 11 مرداد 1384 با شماره ثبت 12391 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید؛ اما در سال 1391 از فهرست آثار ملی خارج شد.

سرای ترکمن ها

این سرا متعلق به دوران پهلوی بوده است که در ساخت معماری ان از اجرهای دندان موشی و تزئینات مربوط به ان زمان استفاده می شده است قدمت این بنا به 120 سال می رسید که متاسفانه تخریب شد.

خانه حناساب

این ساختمان در اواخر حکومت قاجاریه بنا شد که مانند دیگر خانه های تاریخی مشهد به ثبت میراث فرهنگی رسید اما تخریب شد. شما می توانید بلیط هواپیما چارتر تهران مشهد خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

خانه امیری

از جمله ویژگی های این خانه که ان را متمایز کرده است می توان به  توده های دو طرف حیاط در ضلع شرقی و غربی از لحاظ ساختار فیزیکی، نوع و میزان تزئینات، نورگیری و ابعاد فضایی اشاره نمود هنگامی که به این خانه ورود می کنید می توانید اختلاف زیاد داخل و خارج این ساختمان را مشاهده نمایید فشار بیش از حد وارده به دیوارهای بنا قوس ناهمگونی در ساختار دیوارها ایجاد نموده که باعث می شود دیوارها خراب بشود خانه امیری در اواخر دوره قاجار ساخته شده و در سال 1384 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است برای مشاهده این خانه می توانید به  خیابان نواب صفوی، نواب صفوی 9، پلاک 351 بروید



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

قالی بافی زابل

قالی زیراندازی که امروزه در همه جا ایران و حتی دنیا ازآن استفاده می شود، در گذشته های خیلی دور در بیشتر مناطق ایران این هنر رواج داشته است، و می توان گفت صنعتی باستانی در ایران محسوب می شود، قالی بافی یکی از آثار هنری مردم زابل می باشد، که قدمت قالی های سیستانی به دو هزار سال پیش باز می گردد، قالی ها از پشم محلی، نخ، مو تشکیل شده است و نقوشی که در متن و حاشیه این فرش ها به کار می ‌روند بسته به شرایط منطقه‌ای، فرهنگی و تاریخی آنها است، که بافندگان هنرمند این منطقه بر طبق اعتقادات نقش‌ها و رنگ‌های منحصربفردی را در بافت این قالی ها بکار می برند، از نقوشی که بیشتر در بافت قالی های سیستان وجود دارد می توان به قالی گلدانی، قالی گل قندانی، قالی چپات اشتر، قالی گل چیتک، بز، آهو، شتر، سگ، برگ موز، درخت، کارچک، چهارشخلکی و پره جلکی اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان تهران زاهدان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

توتن سازی زابل

توتن سازی یکی از صنایع دستی زابل می باشد، توتن، نام قایقی محلی ست که از جنس نی می باشد، نی های توخالی به طول 5 متر هم می رسد، برای ساخت قایق این نی ها را به سه دسته تقسیم می کنند، و ابدا و انتهای آنها را می بندند، و دو دسته کوچکتر را بعنوان کناره های قایق استفاده می کردند، اگر در سفر به زابل به رودخانه هامون رفته باشید این مدل قایق ها را درون رودخانه زیاد به چشم دیده اید، این نی ها در کتار دریاچه هامون زیاد می روید، که  داخل آن بعد از خشک شدن و هوا گیری، سطح آن را با یک لایه چرمی می پوشانند تا مانع نفوذ آب به داخل آن شود. 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

موزه های آبادان

آبادان یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ایران که از نظر اقتصادی وصنعتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین شهرهای ایران بخاطر وجود پالایشگاه های نفت می باشد، این شهر از لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، آبادان همچنین دارای موزه های مختلفی است که می توانید گذشته و تاریخ آبادان را در آنها جستجو کنید و ببنید. در این مقاله آس چارتر در این مقاله به معرفی موزه های آبادان می پردازد تا پایات این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما تهران آبادان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

موزه بنزین آبادان

موزه بنزین خانه آبادان یکی از جاذبه های دیدنی آبادان به شمار می ‌رود، پمپ بنزين آبادان در سال ۱۳۰۶ خورشيدی (۱۹۲۷ میلادی) ساخته شده است. موزه بنزین خانه آبادان با مساحت 1856 متر مربعی به عنوان نخستین موزه از طرح موزه‌های نفت در ایران می باشد. این موزه شامل: بخش‌هایی مانند: بخش مجموعه تانكرهای سوخت‌رسان، معرفی انواع دستگاه‌های پمپ بنزين و تاريخچه استفاده از اين دستگاه‌ها، نمايش يک نمونه پمپ بنزين و خودرو در حال سوختگيری، اتاقكی كه كاركنان پمپ بنزين در آن مشغول كارند، بازسازی فضای يک شعبه نفت قديمی و مخازن قديمی پرچی برای نگهداری فرآورده‌های نفتی، نمايش اجزای دستگاه‌های پمپ بنزين، نمايش انواع چراغ و بخاری‌های خانگی و صنعتی نفت سوز، اسناد و مستندات تاريخی مربوط به توزيع فرآورده‌های نفتی شامل روزنامه‌ها، آگهی‌ها، كالابرگ‌های نفت سفيد، بنزين، گازوئیل و گاز، اسكناس‌ها و تمبرهای مرتبط با صنعت نفت، تصاوير كارگران پخش فرآورده‌های نفتی و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی می باشد که به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس موزه بنزین: آبادان، خیابان شهید منتظری



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

موزه های آبادان

آبادان یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ایران که از نظر اقتصادی وصنعتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین شهرهای ایران بخاطر وجود پالایشگاه های نفت می باشد، این شهر از لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، آبادان همچنین دارای موزه های مختلفی است که می توانید گذشته و تاریخ آبادان را در آنها جستجو کنید و ببنید. در این مقاله آس چارتر در این مقاله به معرفی موزه های آبادان می پردازد تا پایات این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما تهران آبادان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

استانبول، پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه، یکی از مقاصد گردشگری بی‌مانند در جهان است که در انتقال تلاقی فرهنگ‌ها و تاریخ‌های متنوع تأثیرگذار بوده است. این شهر زیبا واقع در موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود را در میانه دو قاره اروپا و آسیا واقع شده و با پل‌هایی مثل پل بسفر و مسجد‌ها و کاخ‌های تاریخی خود به‌عنوان یک شهر زیبا و طبیعی تا زمان‌های مهم تاریخ، جلب گردشگران جهانی کرده است.

معرفی سواحل اطراف استانبول

استانبول شهری با شهرت بین‌المللی برای آثار تاریخی چون مسجد بلو مسجد‌هایی که به‌عنوان آثار مهندسی هنری تاریخی معروف هستند و یا موزه آیا صوفیا که به‌عنوان یک جواهر تاریخی شناخته می‌شود. همچنین، بازارهای معروفی چون بازار بزرگ کاپالی‌ چارشی و کهانه تاش با ارائه کالاها و محصولات محلی به توریست‌ها و خریداران جذب می‌کنند. وقتی به استانبول می‌آیید، می‌توانید لذت ببرید از شهربازی‌های ساحلی به همراه آب‌وهوای دلنشین در ساحل بوسفوروس و به‌عنوان یک تجربه‌ی مذهبی به بازدید از معابد معروف مثل مسجد سلیمانیه بپردازید. این شهر به‌عنوان ملتفت‌ترین و تنوع‌پذیرترین شهر جهان به شمار می‌رود که با ترکیب تاریخ و فرهنگ، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند و تجربه‌ی بی‌نظیری را به آنها ارائه می‌دهد.میتوانیید بلیط هواپیما تهران یزد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاذبه های گردشگری گرگان

گرگان یکی از شهرهای زیبای شمالی است که در استان گلستان قرار واقع شده است. آب و هوای گرگان در اکثر مواقع معتدل می باشد البته در فصل تابستان به علت گرم و شرجی بودن کمی طاقت فرساست. گرگان و به طور کلی استان گلستان دارای اقلیم های متفاوتی می باشد. بدین معنا که جنگل و دشت، دریا، رودخانه و تالاب و بیابان و شوره زار را هم شامل می شود. علاوه بر اینها، گرگان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری زیادی می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب از آس چارتر قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری گرگان بپردازیم. شما می توانید بلیط هواپیما گرگان خود را از آس چارتر در سریع ترین وقت رزرو کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

مناطق نفت خیز ایران

کشورمان ایران یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی می باشد، این کشور از لحاظ صنعتی هفتمین کشور تولید کننده نفت در جهان بعد از آمریکا، روسیه، عربستان، کانادا، عراق و چین می باشد. حدود ۱۴۵ میدان هیدروکربوری و ۲۹۷ مخزن نفتی و گازی در کشورمان کشف شده است، که شامل ۱۰۲ میدان نفتی و ۴۳ میدان گازی می باشد. ایران در سال ۲۰۲۱ حدود 4.1 درصد کل نفت تولید شده در جهان را به خود اختصاص داده بود با  ثبت ۱۶.۱ درصد افزایش تولید، بیشترین رشد تولید نفت در میان کشورهای جهان را بنام خود به ثبت رسانده است. در ادامه آس چارتر به معرفی میادین نفتی و مناطق نفت خیز در کشورمان می پردازد. . آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید به راحتی بلیط چارتر هواپیما ارزان خود را از این سامانه دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

خانه حریری تبریز

از دیگر خانه های تاریخی تبریز می توان به خانه حریری تبریز اشاره کرد، این خانه تاریخی در قدیمی ترین خیابان های شهر قرار دارد و یکی از مهم ترین و زیباترین خانه های تبریز بشمار می رود، خانه ‌ی حریری متعلق به محمد آقا حریری یکی از اعضای خاندانی سرشناس در تبریز بوده وی تاجری ثروتمند بود که در زمان انقلاب مشروطه و نیز در جریانات شیخ محمد خیابانی، نقش پررنگی داشت، خانه‌ ی حریری تبریز دارای معماری بی نظیری می باشد، این خانه از دو قسمت اندرونی و بیرونی تشکیل شده که اندرونی آن در 27 دی ماه سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و به موزه ‌ی مطبوعات آذربایجان اختصاص داده شده است، همچنین تزئینات ساختمان، نقاشی‌های قاجاری، طرح‌ های روی دیوارها و رنگ و نقش‌ هایی جذاب و سقف‌های آینه کاری شده، درب‌های چوبی، پنجره‌های بزرگ و حیاطی با باغچه‌ی گلکاری شده که هر بیننده‌ ای را مجذوب خود می ‌کند، این همه زیبایی و جذابیت این خانه را با بقیه ‌ی خانه ‌های تاریخی تبریز متمایز کرده است.بلیط هواپیما مشهد قشم را از سایت اس چارتر رزرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی مکان‌های فراموش شده ایران

در آشنایی و معرفی بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های فراموش شده ایران، در مورد منطقه‌هایی صحبت می‌کنیم که شاید یا محدود در مورد آن‌ها شنیده‌اید یا چیزی از این مناطق نمی‌دانید، اساساً گردشگری در نقاطی که کم‌تر کسی در مورد آن‌ها می‌تواند هیجان خاص خود را دارد. ما هم در راهنمای سفر به مکان‌های فراموش شده ایران در مورد تاریخچه و جزئیات آن‌ها صحبت می‌کنیم و قرار است یک بررسی طولانی داشته باشیم. مکان‌های ذکر شده تماماً در نقاط مختلف ایران، شمال تا شرق و جنوب پراکنده شده‌اند و می‌توانند فرصت فوق‌العاده برای یک سفر بی‌نظیر باشند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر ارزان آغاجاری اصفهان را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

موزه هنرهای معاصر آبادان

موزه هنرهای معاصر یکی دیگر از موزه های ابادان است. این موزه دارای ۱۳۷۵ متر زیر بنا و سه گالری، یک آمفی تئاتر و یک مرکز فروش کتاب‌های تخصصی و سایت اداری است. این موزه زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان می باشد. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد آبادان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس موزه هنرهای معاصر: آبادان، خیابان اروسیه



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

جزیره بویوک آدا استانبول

استانبول شهری با جاذبه های بسیار زیاد که این شهر را به یکی از توریستی ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. در اطراف استانبول، حدود 9 جزیره وجود دارد که به جزایر شاهزادگان یا پرنسس معروف هستند. یکی از این جزیره هایی که آس چارتر قصد معرفی آن را دارد جزیره بویوک آدا استانبول می باشد. جزیره بویوک آدا زیباترین جزیره مجمع الجزایر شاهزاده نشین استانبول است که مانند جواهری در دل دریای مرمره، سواحل، جنگل ها، کلیساها و مناظر زیبا و طبیعت بکر می درخشد وهر ساله گردشگران بی شماری از آن دیدن می کنند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

جزیره بویوک آدا استانبول



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

آشنایی با سی وسه پل اصفهان

اصفهان دارای پل های زیادی است که یکی از معروف ترین و قشنگ ترین ان سی و سه پل می باشد، این پل که سی و سه دهانه و 295 متر طول و 14 متر عرض دارد از زیباترین پل های اصفهان است. در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا شما را کامل با این پل اشنا کنیم، اگر قصد دارید سری به سی و سه پل اصفهان بزنید کافی است بلیط چارتری کیش اصفهان از سامانه اس چارتر را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

تاریخچه سی و سه پل

نام دیگر این پل (پل الله‌وردی‌خان) می باشد که زیر نظر خود  الله وردی خان و با معماری استاد حسین بنا اصفهانی در زاینده رود اصفهان، و با شروع حکومت صفوی احداث شد.این مکان در قدیم برای برگزاری مراسمی چون جشن اب پاشان و همچنین مراسم خاج شویان ارامنه اصفهان در دوره ی صفویه بوده است. سی و سه پل اصفهان را در سال 1008 هجری قمری و در دوازدهمین سال پادشاهی شاه عباس یکم به وجود امد و در سال 1011 هجری قمری الله وردی خان شخصی به نام سردار مشهور را مامور کرد تا این پل را بسازد. در سفرنامه های سیاحان اروپایی ان زمان، به برگزاری این جشن ها اشاره می شد و در جشن 13 تیر ماه هر سال مردم با پاشیدن اب و گلاب بر روی یک دیگر این مجلس را اغاز می کردند. شما می توانید بلیط ارزان پرواز تبریز اصفهانخود را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

همچنین ارامنه جلفای اصفهان، مراسم خاج شویان خود را در همین مکان برگزار می کردند. این پل نشان دهنده ی شاهکار معماری ایران و پل سازی بی نظیر ایرانیان می باشد.

میرزا علینقى کمره ‏اى که از شاعران دوره ی شاه عباس می باشد در مورد این پل شعری سروده است:

فلک قدر الله و یردى که قدر ز عباس شاه اندر ایام یافت

 

بامداد بیگ ویردى دادگر پلى کدر آغاز و انجام یافت

 

بسعى ملک سیرت آقا حسین بخیر العمل حسن اتمام یافت

 

به دست زبر دست صعب امیر چو بند امیر این بنا نام یافت

 

پى سال تاریخ این پل نیافت کسى خوبتر از پل اتمام یافت

سی و سه پل اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آس چارتر

داستان و جنگ های قلعه هیمجی

روایت های داستان قلعه هیمجی این است که افراد زیادی این قلعه را مکان خوش شانسی می دانند، برای اینکه از زمان ساخت آن تاکنون، بارها وبارها درگیر شورش و جنگ بوده، اما هیچ گزند و آسیبی به این قلعه عجیب و غریب وارد نشده است. بعد از چندین جنگ و نبرد برای تصاحب این قلعه، مالکیتش سرانجام به "خانواده تاداسومی" رسید. در طول دوران "اصلاحات میجی"، کشور و دولت ژاپن تصمیم گرفت تا قلعه هیمجی در تملک خودش یعنی در احاطه دولت ژاپن باشد. سپس ارتشی را برای تصاحب این مکان فرستادند، ولی حتی آن ها هم نتوانستند در طول یک روز موفق شوند تا هیچکدام از ساختارهای دفاعی قلعه هیمجی را درهم بشکنند و آنجا را تصرف کنند. هرچند، درنهایت خاندان تاداسومی هم قلعه را از دست داد. در دوران اضمحلال "سیستم دولتی هان"، قلعه هیمجی مجددا توسط شهر هیمجی خریداری شد و سپس در طول جنگ جهانی دوم، این شهر بمباران شد، اما این قلعه خوش شانس، بازهم هیچ گزندی ندید و همچنان سرپا ماند. حتی زمانی که یک بمب در خود قلعه هیمجی سقوط کرد، باز هم بخت و اقبال به کمک قلعه آمد و بمب عمل نکرد.واضح است که اگر بمب عمل می کرد، قلعه از بین می رفت، به طور کامل نابود می شد و این یادبود تاریخی از بین می رفت.

قلعه هیمجی هم اکنون به عنوان یک یادبود فرهنگی شناخته شده و از آن نگهداری می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در این قلعه گشتی زده و از تاریخچه‌ی پرفراز و نشیب آن مطلع شوند. اما نکته جالب که این قلعه را باز هم به دنیای عجیب گردشگران پیوند می‌زند، داستان‌هایی است که در موردش بر سر زبان‌ها است. باور بر این می باشد که این قلعه مکان اصلی یکی از معروف‌ترین داستان‌های ارواح کشور ژاپن است.

آس چارتر در این مقاله نیمی از داستان را از گفته های دیگران به قلم آورده است، به دلیل تحریم ها و ناموجود بودن بلیط هواپیما و یا بلیط چارترهواپیما خارجی برای سفر به ژاپن دست به نوشتن گفته های دیگران شده ایم.

"اوکیکو" خدمتکاری بود که در این قلعه خدمت می کرد، اما سرنوشت ناخوشایندی در انتظارش بود. اوکیکو نزد ارباب قدرمندی به نام "تسان آئویاما" خدمت می کرد که یک سامورایی موفق هم بود. این ارباب، ده بشقاب مطلای زیبا داشت که علاقه بسیاری به این بشقاب ها داشت. وظیفه اصلی اوکیکو هم نگهداری و مراقبت از این بشقاب ها بود که به ظاهر در جایی بنام "عمارت بشقاب" محافظت می شدند. تسان به همسرش خیانت می کرد و در نهایت از اوکیکو تقاضای ازدواج کرد و از او خواست تا همسرش شود و همچنین به او گفت که قصد ترک همسر سابقش را دارد، اما اوکیکو در نهایت احترام به تسان جواب منفی داد، چون علاقه ای به او نداشت. ولی تسان نا امید نشد و در تصمیم خود اصرار بیشتری کرد. او یکی از ده بشقاب طلا را مخفی کرد و وقتی خدمتکار بیچاره سراسیمه به دنبال بشقاب گمشده بود نزد او آمده و گفت اگر او به دنبال بشقاب است پس باید خواسته او را بپذیرد و همسرش شود وگرنه او را متهم کرده و شکنجه خواهد داد و سرانجام نیز او را به شکلی فجیع خواهد کشت. اوکیکو دوست نداشت وقت خود را با این مرد بگذراند و هیچ چیزی را زجرآورتر از این مسئله نمی‌دید، به همین خاطر به سمت حیاط قلعه رفته و خود را داخل چاهی انداخته و خودکشی کرد. برای پنهان کردن دلیل واقعی خودکشی او، تسان این بشقاب را همچنان پنهان نگاه داشته و اوکیکو را متهم به دزدی بشقاب کرد. اما این آغاز ماجرایی بود که به باور بسیاری تا به امروز ادامه دارد.

بعد از آن شب ظاهرا هر شب روح اکیکو در قلعه ظاهر می‌شد، روحی که در ژاپنی به آن «یوریمی» (Yuurimi) گفته می‌شود. یوریمی روح فردی است که خیلی ناگهانی یا با خشونت مرده باشد. او را با انبوهی از موهای سیاه رنگ، لباس سفید توصیف می‌کنند. این روح رنج دیده از دیواره‌های چاه بالا آمده، به سمت عمارت بشقاب‌ها می‌رود و همه آنها را دانه به دانه چک می‌کند. اما زمانی که به عدد نه می‌رسد و می‌بیند که خبری از بشقاب دهم نیست، ناله‌هایش به آسمان رفته و با جیغ‌هایش خون را در عروق شنونده منجمد می‌کند. در زمان شروع این پدیده تسان آئویاما متوجه شد که باید بشقاب گمشده را به جای اصلی خود برگرداند تا شاید روح آرام گیرد، اما او مرد لجبازی بود و از انجام این کار سرباز زد. اما داستان ظاهر شدن روح و ناله‌هایش ادامه یپدا می‌کند و در نهایت به جنون تسان ختم می‌شود. او نیز سرانجام در پی این دیوانگی به زندگی خود پایان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()